Organisationskultur samt avvikelse- och förslagshantering för ständiga förbättringar i tjänsteverksamheter : Fallstudie Vägverket

1404 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Because of an increasing demand from customers and changing external environment, there is a need for continuous improvements, for both manufacturing and service organizations, to meet these demands. Manufacturing organizations have been working systematically with quality improvements for a long time, but it has not been as common for service organizations. Because of that the methods to use for implementation of the systematic improvements have not been designed to fit service organizations, and not either for public organizations. The purpose of this thesis is to explain if and why the Swedish Road Administration’s organizational culture and handling of ideas and deviation support an implementation of continuous improvement management. The study of the Road Administration’s performance is being compared to Clarion Hotel, as Clarion is a Swedish good example in continuous improvements in service organizations. To fulfil the purpose, a case study is made at the Road Administration organization, where a quantitative study of the organizational culture is made, and also a qualitative study of the performance. The quantitative study is based on Detert et al (2000) eight important values for effective continuous improvements that Detert et al. has connected to eight dimensions of organizational culture. The qualitative study is based on factors that previous studies have shown to be important for success of continuous improvements. The results show that the Road Administration’s organizational culture can support a system of continuous improvement, but there are subcultures that have opposite values within the organization. Within some cultural dimensions there is a strong culture, which is positive as these values support the improvement system. The results also show that the performance of Clarion Hotel and the Road Administration is well in line with many of the critical success factors, but there are some areas in need of improvement. The two organizations are differing in their performance at certain points, which can be an contributing cause of the fact that Clarion Hotel is interpreted to be ahead of the Road Administration, in terms of a successful implementation of continuous improvement. The major differences are the degree of involvement of the employees and their knowledge of the improvement system, as well as the lack of strategic focus on improvements in the Road Administration, and that t...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Organisationskultur samt avvikelse- och förslagshantering för ständiga förbättringar i tjänsteverksamheter : Fallstudie Vägverket

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Organisationskultur samt avvikelse- och förslagshantering för ständiga förbättringar i tjänsteverksamheter : Fallstudie Vägverket
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=23020 [2024-05-02]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×