Att läsa med mer än ögonen : Olika förhållningssätt till läsning

1497 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Det här examensarbetet behandlar olika läsarter som efferent och estetisk läsning, samt de expressivistiska, kognitivistiska och sociokulturella förhållningssätten till det lästa. Bakgrunden diskuterar också den litterära upplevelsen och kreativ läsning. Undersökningarna baserar sig på frågeställningen: Har pojkar lättare för att ta till sig en facktext än flickor och har flickorna i sin tur lättare för att ta till sig en skönlitterär text? Resultaten redovisas i diagram och följs sedan av en diskussion. Mina slutsatser från analysen av mina resultat visar att pojkar och flickor attraheras av olika faktorer i texten – som facktermer och känslor. Men oavsett fakto...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Att läsa med mer än ögonen : Olika förhållningssätt till läsning

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Att läsa med mer än ögonen : Olika förhållningssätt till läsning
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=23145 [2024-04-29]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×