MARKETING ACROSS CULTURES: A case study of IKEA Shanghai

1423 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The past century saw rapid growth of multinational companies around the globe. Along with the tide of globalization, these companies are compelled to deal with customers cultivated in different cultures. China, boosting a remarkable economic growth in the past two decades, stands out under the spotlight of international business. Being amazed by the huge business potential posed by a population of 1.3 billion, many multinational companies have joined the competition to attract Chinese customers. There have been losers and winners. IKEA is now on the right track. IKEA entered the Chinese market in 1998 by first opening a shop in Shanghai, the financial centre of the country and are now ready to expand further. The thesis presents a case study of IKEA Shanghai's marketing performances from a cultural perspective, following the model of the marketing mix (the 4Ps). The findings convey an important message in terms of international marketing?the company must think globally and act locally in hope of building long-term customer relationships and capturing customer value. In marketing decisions, culture does not hold an ultimate status b...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: MARKETING ACROSS CULTURES: A case study of IKEA Shanghai

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   MARKETING ACROSS CULTURES: A case study of IKEA Shanghai
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=23365 [2024-05-07]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×