WOMEN?S FASHION MAGAZINES IN JAPAN : Women vs. Women's Fashion Magazines in Relation to Self-image Creation and Consumption

1141 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
This study examines how Japanese women have been portrayed in women's fashion magazines and tests how women's fashion magazines have affected female readers? self-image creations and consumption behaviour. To this end, five copies magazines were selected for visual analysis to analyze the portrayals of Japanese women in the magazines from a gender perspective. In addition, interviews were conducted with female Japanese readers investigating the influence of the magazines on them. As media, the magazines provided an 'ideal female' image for their readers, and the magazines thus encouraged the readers to achieve this image by purchasing the advertised products. In doing so, the magazines could be 'instructions' for the female reader's self-image creations and consumption behaviour. The results of the visual analysis suggested that Japanese women in the magazines were still stereotypically depicted as submissive and Kawaii 'full-time housewives'. Nevertheless, this study concluded that the female readers themselves hold the power to decide whether to follow the magazines? instructions, ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: WOMEN?S FASHION MAGAZINES IN JAPAN : Women vs. Women's Fashion Magazines in Relation to Self-image Creation and Consumption

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   WOMEN?S FASHION MAGAZINES IN JAPAN : Women vs. Women's Fashion Magazines in Relation to Self-image Creation and Consumption
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=23716 [2024-05-03]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×