Adjusting brand image to culture through advertising : A study of Swedish companies established in Japan

847 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
AbstractBackgroundCompanies today are becoming more and more internationalized. In their home countries they have already established strong brand recognition and a strong image. This image is in turn visible in their advertising. As Swedish companies travel abroad some aspects have to be adapted to the new culture. A culture viewed as very different from the West is the Japanese culture. Swedish companies entering this culture must adapt in many ways in order to reach the Japanese consumers. Some companies with well established images might not be willing to make some of the adaptations.PurposeThe purpose with this thesis is to establish if Swedish companies who have established themselves in Japan have to change their image through advertising in order to match the culture.MethodThis gathering of empirical data in this thesis was performed through a qualitative method. Six companies were contacted for phone interviews. Five of these companies were Swedish companies established in Japan and one of them was a Japanese company established in Sweden. All interviews were conducted with people in managerial positions. As a compari-son between Sweden and Japan, ads for each company were also used in order to make our conclusions.ResultsThis thesis will show that most likely, Swedish companies must to some extent adjust their brand images to fit ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Adjusting brand image to culture through advertising : A study of Swedish companies established in Japan

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   Adjusting brand image to culture through advertising : A study of Swedish companies established in Japan
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=23746 [2024-05-15]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×