Sandberg : Key Strategic Decisions in Regards to Entry on the Japanese Market -

1217 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Problem: Vilka strategiska nyckelbeslut krävs när en liten svensk organisation, med ett lyxigt smyckemärke, ska välja sätt att gå in på den komplexa japanska marknaden?Syfte: Syftet med den här undersökningen är att utreda olika strategiska beslut med tanke på inträdet och introduktionen av ett exklusivt märke på den japanska marknaden. Undersökningen kommer att understödjas genom att författarna analyserar den svenska firman, Sandberg, nuvarande situation och Sandbergs mål att inträda på nya marknader. Författarna till den här uppsatsen inriktar sig på att lämna upplysningar gällande de viktiga saker rörande strategiska nyckelbeslut som Sandberg måste ta när de går in på den japanska marknaden. Ambitionen med den här uppsatsen är att illustrera hur organisationer i exklusiva sektorer inom liknande industrier ska kunna tillämpa de övergripande koncepten för att framgångsrikt inträda på den japanska marknaden.Metod: Författarna till den här uppsatsen har valt en deskriptiv infallsvinkel och marknadslitteratur har studerats för att finns passande teorier för att underlätta en analys av den japanska marknaden. Root (1998) menar att den sociala omgivningen spelar en viktig roll när en organisation väljer sätt att gå in på en ny marknad och anser att omgivningen kan analyseras genom PESTEL. Så länge som organisationen har en förståelse för att den konkurrenstäta marknaden aldrig når ett statiskt tillstånd (Grant, 1995), så är PESTEL användbart om den kontinuerligt ändras över tiden (Walsh, 2005). Den deduktiva infallsvinkeln används eftersom författarna till den här uppsatsen fokuserar på att söka efter redan tillgängliga teorier i externa källor för att möjliggöra en förståelse för de strategiska beslut som måste tas med tanke på ett inträde på den japanska marknaden (Lekvall & Wahlbin, 2001). Den deduktiva dataanalysmetoden föredrogs på grund av karaktären av konceptet, att användandet av existerande teorier ger en mer objektiv undersökning.Resultat: Den här uppsatsen demonstrerar att några av de viktigaste strategiska besluten som måste tas inför ett inträde på den japanska marknaden rör följande saker: (a) sätt att gå in på marknaden, (b) handelspartners, (c) transport, (d) valutakurs, (e) lokalisering, och (f) typ av etablering. Författarna till den här uppsatsen menar slutligen att Sandberg kommer att ha nytta a...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Sandberg : Key Strategic Decisions in Regards to Entry on the Japanese Market -

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   Sandberg : Key Strategic Decisions in Regards to Entry on the Japanese Market -
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=23747 [2024-05-06]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×