Strategic Management of Higher Education Enterprises

933 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Educational institutions are becoming increasingly important for regional and national economies. Recent developments in Europe have drawn attention to the need for elite institutions. After a long domestic debate, Germany appointed three of its universities to Eliteunis in the fall of 2006. Similar discussions and initiatives have taken place in Finland and Denmark. In 2007, the Swedish university chancellor, Anders Flodström, initiated a public debate about improving the Swedish system of higher education by concentrating it to fewer institutions of higher quality. As a contribution to these discussions, it is of general interest to understand why and how educational institutions become successful. The purpose of this study is therefore to investigate what strategy and external factors that has made one particular institution – Massachusetts Institute of Technology – successful. The findings of the study show that MIT’s success depends on the possession of several important strategic resources: faculty and student quality, endowment, reputation and campus location. Thanks to these resources, in combination with some external factors, primarily the influx of large amounts of federal research funding and the (entrepreneurial) success of MIT alumni, the Institute has been able to attract: federal and private research funding, donations and more high quality faculty and students. Faculty are motivated to excel through a well-devised promotion and incentive system. There is a strong virtuous cycle dynamic between the resources. For example, an institution with strong reputation will attract good students and faculty. This will lead to increasing faculty and student quality which will improve the reputation further. To enter the virtuous cycle, significant financial resources are required. MIT, received much of these resour...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Strategic Management of Higher Education Enterprises

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Strategic Management of Higher Education Enterprises
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=23781 [2024-05-01]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×