Diffusion of innovations : reforestation in Haiti

1450 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Development discourse emerged from the implicit assumption that the technological achievements and societal organizations of western civilization represent successes of humankind in inhabiting the planet, and should therefore be promoted among other cultures. The ecological threats of this time suggest the contrary, forcing us to reconsider the positiveness of over exploitations of natural resources and to recognize the paradox of the economical growth model. A new urgent meaning for development is that of rediscussing what characterizes an ideal society and enabling the transformation toward sustainability and justice. Among the many challenges that the planet is facing deforestation well represents the reach of the problems since it affects humans at several levels: from the smallest scale of family economy with the products they can directly offer; to the national size through the effect they have on the environmental conditions of countries; and to the global level for the influence over the planet’s climate. In this era of tremendous transformations, demanding the reduction of consumptions for developed countries and appropriate planning of future consumption for developing ones, communication plays a central role. Exchange of information without preferential directions and between different levels (global-local, local-local) is at the base of this process. This study analyses the communication dynamics of a reforestation campaign in Haiti operated by the NGO AMURT. Assuming that the idea of planting trees rather then cutting them can be seen as an innovation, I adopted as a theoretical framework the findings of “Diffusion of Innovation” research. In particular I used the field work to critically assess some of the diffusion model’s findings, especially concerning the characterization of early adopters which I perceived as pro-innovation biased. An analysis of the NGO communication strategy according to diffusion of innovation parameters revealed several positive points, such as the use of homophile change agents, the adaptation of messages to the audience and the characterization of the meaning of the innovation from a receiver’s perspective. Nevertheless...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Diffusion of innovations : reforestation in Haiti

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Diffusion of innovations : reforestation in Haiti
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=23864 [2024-05-18]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×