Kunderbjudande till små kunskapsföretag : En studie åt Föreningssparbanken om små kunskapsföretags behov av kunderbjudande

856 visningar
uppladdat: 2005-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Uppsatsen behandlar små kunskapsföretags behov av kunderbjudande från sin bank. Kunskapsföretag har en annorlunda struktur än de ”traditionella” företag som en bank vanligtvis hanterar eftersom värdeskapandet sker genom kunskap. Följden blir att det sällan finns behov av stora investeringar hos kunskapsföretag och de investeringar som görs sker med redan intjänade medel. Föreningssparbanken har därför haft en önskan att fördjupa sina relationer med kunskapsföretag för att kartlägga vilka behov som finns av bankens tjänster. Uppsatsen har fokuserat på att undersöka och förstå de små kunskapsföretagens situation i relation till sin bank. Delvis berör detta vilka enskilda produkter som efterfrågas men framförallt berörs den övergripande relationen mellan kunden och dennes bank. I den empiriska undersökningen framgår att de flesta kunskapsföretag anser sig ha behov av ”enkla” banktjänster vilket ibland leder till att de känner sig bortglömda. De efterfrågar en ökad kontakt med banken och en förbättrad relation samtidigt som de enskilda produkterna får ett förhållandevis gott betyg. För att skapa ett attraktivt kunderbjudande till kunskapsföretag bör fokus framförallt ligga på att stärka relationerna med kundgruppen. Kunskapsföretagarna önskar en ökad aktivitet från sin bank när det gäller att upptäcka och tillgodose behov. Dessutom önskas en uppföljning av den försäljning som sker för att få en chans att uttrycka upplevd kvalitet. Utöver detta uppskattas diverse kundträffar, som bör inriktas på information, där nya kontakter kan knytas, då affärskontakter är viktigt för dessa företagare. För att stärka kundnöjdheten och skapa kundlojalitet är det väsentligt att ha attraktiva produkter. FSB bör fokusera på att ta fram attraktiva produkter inom områden kring placeringar, pension & försäkringar samt att utveckla nya produkter. Profilen bör stärkas inom området pension & försäkringar, samt avancerade placeringslösningar, då många kunder inte förknippar FSB med detta idag. Genom att bygga upp goda relationer med sina kunder och skapa attraktiva produkter kan ett kunderbjudande utformas...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Kunderbjudande till små kunskapsföretag : En studie åt Föreningssparbanken om små kunskapsföretags behov av kunderbjudande

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2005-01-01]   Kunderbjudande till små kunskapsföretag : En studie åt Föreningssparbanken om små kunskapsföretags behov av kunderbjudande
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=24066 [2024-05-03]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×