Speaking their language - Investigating the need for multilingual customer service in Sweden

741 visningar
uppladdat: 2007-06-08
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Syftet med vår uppsats var att utreda behovet av multilingvistisk kundservice på den svenska marknaden samt att studera hur företag hanterar kunder med icke-svensk bakgrund. Vårt sekundära syfte vara att undersöka affärsmöjligheter för ett multilingvistiskt call center. Uppsatsens teoretiska ramverk består av kundbaserad teori, där teorier kring Customer Relation Management, kundservice, call center, kommunikation och multilingvistik har använts för att konstruera vårt teoretiska ramverk. Analysen av empirin har i sin tur skett mot det teoretiska ramverket. Metoden som tillämpades i studien är kvalitativ med en hypodeduktiv och induktiv ansats. All insamling av empirisk data skedde genom semistrukturerade intervjuer som genomfördes i tre faser. Dessa avsåg MultiSpeak (vårt identifierade multilingvistiska call center), utvalda företag inom sektorn för hushållsnära produkter och tjänster samt fyra företag som visade intresse för MultiSpeaks multilingvistiska call center. Resultatet av vår studie visar att företag just har börjat inse betydelsen och värdet av multilingvistisk kundservice. Många svenska företag reflekterar dock inte ett multikulturellt samhälle i deras ledning och en del verkar t.o.m. ignoranta, detta trots att invandrarsegmentet innehar en stor potential. De företag som aktivt strävar efter att tillgodose invandrarnas behov har gjort ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Speaking their language - Investigating the need for multilingual customer service in Sweden

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2007-06-08]   Speaking their language - Investigating the need for multilingual customer service in Sweden
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=24681 [2024-05-17]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×