Det blir allt svårare, men ständigt mer viktigt, för företag att nå ut till sina kunder och differentiera sig på marknaden. Den främsta anledningen är att konkurrensen är mycket intensiv och det är förhållandevis enkelt för kunder att byta leverantörer. Genom att fokusera på relationer kan företag övervinna några av de konkurrenshinder som är påtagliga på dagsläget. Genom skapande av events kan företag nå sina kunder, möta dem öga mot öga och där-med stärka relationen till dem. För att lyckas med detta är det viktigt för företag att hitta de tilltänkta målgrupperna och motivera individer till att bli intresserade och faktiskt besöka eventet. Det är viktigt att anpassa ett företags motiv för skapandet av ett event men det som de inbjudna individerna förväntar sig få ut av att besöka eventet. Det är vidare viktigt att ett event riktas mot de tilltänkta individerna och för ett företag att se till att de inbjudna verkligen besöker eventet.Uppsatsen syftar till att undersöka hur företag kan arrangera meningsfulla events för en tilltänkt målgrupp och ta reda på vilka faktorer som motiverar individer att faktiskt besöka dessa events.Ett induktivt tillvägagångssätt används till största delen i uppsatsen eftersom det är tillåter en flexibel struktur där författarna utgår från empirisk data för att sedan hitta lämplig teori. Författarna har även valt att använda kvalitativ data eftersom det möjliggör öppna intervjuer som kan ge djupare inblick i hur företagsevent kan skapa mervärde för ett företag och dess besökare och förståelse för de inbjudnas motivationsfaktorer. Primär data baserades på intervjuer med individer relaterade till fyra olika företagsevent som tidigare ägt rum.Studien visar att företag har många olika skäl till att arrangera events och den främsta orsaken till detta är att events är ett forum som integrerar flera marknadsföringsaktiviteter på ett naturligt och ofrånkomligt sätt. När ett företag marknadsför ett event till en tilltänkt målgrupp kan personlig direktkontakt öka sannolikheten att de inbjudna kommer att besöka eventet. Anledningen till detta är att direktkommunikation ger ett företag möjligheten att skräddarsy inbjudan genom att förklara varför just denna individ bör besöka eventet och varför det bör vara viktigt för denne. Ett företagsevent bör erbjuda besökande individer värdefull information, i annat fall riskerar företaget att många individer inte kommer priori-tera just detta event. Individer besöker företagseven...