SammanfattningBegreppet projekt används idag i alltfler sammanhang och har olika innebörd i olika sammanhang. På senare år har dock projekt setts som en organisationsform och alltfler företag övergår, från det traditionella sättet att organisera, till projektform. Syfte och fokus med projektorganisation är att öka kvalitet och kompetensutveckling för ledning och styrning, men även att integrera olika aktörer för att till exempel öka kundvärdet.LänsTeknikCentrum AB (LTC) i Jönköping driver olika projekt till stöd för företagsutveckling i Jönköpings län. Ett av projekten heter Trainee in TIME där ordet TIME står för teknik, IT, marknad och ekonomi. Projektet ska hjälpa högskoleutbildade och arbetslösa personer till ökad anställningsbarhet genom individuellt anpassade traineeplatser på små- och medelstora företag. Vi fick i uppdrag av LTC att utvärdera projektet Trainee in TIME.Syftet med uppsatsen är att utvärdera och undersöka intressentperspektivet i ett projekt då fokus i projektutvärderingar oftast ligger på projektledningen. Vi vill istället inrikta oss på olika intressenter och har valt trainee och företag som har medverkat i projektet Trainee in TIME.Project Implementation Profile är en modell använd för att utvärdera projekt. Då denna modell främst är inriktad på utvärdering av projektledningen har vi valt att arbeta om den till en modell som är mer anpassad till utvärdering av intressenters syn på projektet. Den nya modellen består av nio olika områden som vi anser vara relevanta att utvärdera. En enkätundersökning, baserad på den nya modellen, genomfördes bland samtliga trainee och företag samt av LTC för att kunna jämföra intressenternas syn på projektet i relation till projektledningen. Respondenterna ombads även att värdera vilka tre områden de ansåg viktigast för att ett projekt ska anses lyckat respektive tre områden de anser minst viktigast för ett lyckat projekt.Resultatet av undersökningen visar att samtliga parter, som blivit undersökta, är nöjda med projektet. Mest nöjda är dock trainee och LTC då deras resultat är aningen högre jämfört med företagen. Undersökningen visar att LTC borde fokusera på kundens godkän...