SUPPLIER SELECTION PROCESS IN EMERGING MARKETS -The Case Study of Volvo Bus Corporation in China-

923 visningar
uppladdat: 2005-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
“Hearing a hundred times is not as good as seeing once” – Old Chinese Proverb The complexity of managing an international operating environment has changed significantly over the last few years. The increasing presence of Multinational Corporations in emerging markets has not only increased the advantages of developing global economies of scale, but it has also identified a need for the further coordination and assimilation of company activities into the local market of operation. As more and more MNCs begin entering the Chinese market in an effort to establish long-term competitive advantages and low cost production sites, there becomes an even greater need for a developed business infrastructure, globally integrated technology processes, greater overall efficiency, increased coordination of procedures and synchronized learning efforts. The aim of this thesis is to further investigate how MNCs transfer and apply their global supplier selection processes to emerging markets. We will use Volvo Bus Corporation as our case company, and we will focus our study on the transfer and application of their global supplier selection process to the Chinese market through their joint venture company, Silver Bus Corporation, in China. In order to present a realistic picture of how the supplier selection process is being carried out in the Chinese market, it is first necessary to present a broad overview of the Chinese bus industry and a description of the Chinese Automotive Industry Policy, as well as to provide a brief discussion of the e...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: SUPPLIER SELECTION PROCESS IN EMERGING MARKETS -The Case Study of Volvo Bus Corporation in China-

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2005-01-01]   SUPPLIER SELECTION PROCESS IN EMERGING MARKETS -The Case Study of Volvo Bus Corporation in China-
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=25485 [2024-05-13]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×