Virtuella rese-communities : deras roll ur ett relationsorienterat marknadsperspektiv

829 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Bakgrund/Problem: Hur kan ett rese-community gynna ett företags långsiktiga relation till sina kunder?Syftet med uppsatsen är att analysera och skapa förståelse för vilken roll och funktion rese-communities spelar ur ett relations-orienterat marknadsföringsperspektiv.Denna undersöknings uppläggning baseras helt på det problem som definierats samt det syfte i vilket undersökningen bedrivs. I denna uppsats har jag valt att använda mig av såväl en deskriptiv som explorativ undersökningsstrategi. Jag har också använt mig av en kombination av deduktiv och induktiv ansats, då jag anser att undersökningen präglas av en abduktivt ansats. Det metodologiska tillvägagångssättet har varit kvalitativt. Den insamlade empirin insamlades genom djupgående intervjuer med 7 specialister från olika företag som uppmärksammat fördelarna med driften av resecommunities. Intervjuerna präglades av mitt val av en kvalitativ metodval jag hela tiden eftersträvade en närhet till mina respondenter.Då denna uppsats är av kvalitativ art och undersökningens syfte snarare är att analysera och skapa förståelse än att komma fram till några absoluta sanningar tillåts jag inte göra några generaliseringar. Jag har dock valt att ändå försöka presentera några uppmärksammade mönster och egna tankar kring ämnet; resecommunities. De analyser jag gör presenteras i empiri och analys kapitlet där den insamlade empirin presenteras i anslutning till kommentarer från de teoretiska referensramarna. De begrepp jag har valt att fokusera på är de som uppkom vid min problemdiskussion, mina delproblem som berör begreppen; värde, lojalitet, engagemang och varumärke. De intressanta tendenser och mönster s...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Virtuella rese-communities : deras roll ur ett relationsorienterat marknadsperspektiv

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Virtuella rese-communities : deras roll ur ett relationsorienterat marknadsperspektiv
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=25499 [2024-04-28]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×