"Scent and sensitivity" : Scent Marketing with regard to sensory hyper-reactivity

1536 visningar
uppladdat: 2008-09-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Abstract: Scent marketing is an area of predicted growth, with almost endless possibilities. It can successfully be applied to products, premises, places and services. Yet, this thesis explores some of the challenges scent marketing is likely to encounter, with regard to that part of the population who get sick from exposure to smells and chemicals. The purpose of this dissertation is to initiate communication and provide some tangible examples on how scent marketers and people suffering from the condition sensory hyperreactivity can co-exist in the same environment. This paper presents a theoretical framework for the use of scent marketing, and the condition sensory hyperreactivity. The empirical study is of a qualitative nature, conducted through the mean of telephone interviews, on a sample of individuals with the condition, contacted through a website forum. The findings show that people with this type of condition are substantially limited in their daily lives, due to scented products and places, and would be even more so with a growing use of this type of marketing. The possibilities for marketers could be to address the wishes of the interviewees, and gain a new market. The limitations for scent marketing are primarily of legislative nature, but could also include negative reactions to the subject. In addition to people with sensory hyperreactivity, and potentially young children, no specific target group could be outlined unsuited for scent marketing. Specific fragrances and chemical components to be avoided could in large not be determined. The interviewees wish for fragrance-free hospitals, dentists, waiting rooms and public places. The respondents have suggested a number of measu...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: "Scent and sensitivity" : Scent Marketing with regard to sensory hyper-reactivity

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-09-01]   "Scent and sensitivity" : Scent Marketing with regard to sensory hyper-reactivity
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=26050 [2024-04-29]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×