Technology-to-Performance Chain: Game Model

767 visningar
uppladdat: 2006-06-21
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Uppsatsens titel: Technology-to-Performance Chain: Game Model Inlämningsdatum: 2006-05-26 Ämne/Kurs: INF 630 kandidatuppsats, 10 poäng Författare: Marcus Björck Dennis Jonovski Handledare: Hans-Christian Stoltz Nyckelord: TPC, TTF, GameFlow, tid, upplevelse Syfte: Att ge spelutvecklare en grundläggande och överskådlig modell som är anpassningsbar inom spelutveckling. Metod: Vi har använt oss både av kvalitativa och kvantitativa metoder på en grund som kan liknas vid en abduktiv ansats. Primärdata insamlas genom en pilotstudie, en enkät samt två intervjuer med spelutvecklare från spelutvecklingsföretag. Teori: TPC och GameFlow ligger som underlag för vår teoretiska referensram och grundar formandet av en ny modell vid namn TPC G. Vidare ger TPC G en gemensam bild av hur de två förstnämnda teorierna integreras med varandra. Empiri: Utifrån enkäten och intervjuerna har det framkommit att upplevelsen är det primära för användaren av datorspel och att detta ger svar på hur bra egenskaperna kombineras i spelet. Resultatet av enkäten visar att många datorspelsanvändare upplever tidsåtgången som besvärande. Då tidsaspekten är en avgörande faktor för hur datorspelet uppfattas som helhet medför detta problem även för spelutvecklare. Slutsatser: Genom att applicera TPC G hjälper systemutvecklingsmetodik spelutvecklare att uppfatta hela utvecklingsprocesse...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Technology-to-Performance Chain: Game Model

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2006-06-21]   Technology-to-Performance Chain: Game Model
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=26345 [2024-04-29]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×