Rörelse i en sydafrikansk skola : En studie om lärares syn och tillämpning

878 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
AbstractAccording to a lot of people, movement contributes with a whole lot of positive things such as, learning, a better bodyknowledge, fellowship and koncentration. Movement has also proved to support many things regarding childrens development. According to Gun Sandborg-Holmdahl who is a teacher in pedagogic and Birgitta Stening who is an physical education teacher, movement and games commits many of the human senses wich contributes childrens ability to use their amagination and also spontanity. Games and movements have also shown to have good effects when it comes to childrens increased feeling to learn things. I have in this study, studied the South African school and their wiew on movement in school. Is movement activities commonly in their teaching and how much knowledge do they have about movement and it’s effect on, for example, the learning ability. I interviewed four teachers, on a school located in Cradock, in the Western Cape province. The students go from grade five to grade seven. All teachers has several years experience of teaching. The result shows that all teachers think that movement is improtant, for example with the purpose to cheer up the childrenms mind. The subject physical-education does not exist anymore, when the new curriculum came there was no more room left for physical-education as a subject says one of the teacher. Three of the teachers think that the children, in spite of the lack of physical-education as a subject in school, the children move enough they believe. The fourth teacher tough, believes that the students moves a lot more before the new curriculum came. Three of the teachers believe that boys move more than girls do, as well in school as in their sparetime. One of the teachers believes that this can mean that boys get bigger possibilities to participate in sport activities in comparacy to girls who mu...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Rörelse i en sydafrikansk skola : En studie om lärares syn och tillämpning

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Rörelse i en sydafrikansk skola : En studie om lärares syn och tillämpning
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=26583 [2024-05-05]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×