Buzz marketing and the loss of authentic self: an investigation of the motivational structure of marketing in the personal sphere and its potential consequences on social relations.

781 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
I begin my thesis by linking the rise of buzz marketing in recent years to general economic, medial and social developments in society, while mainly focusing on the shift from a modern to a post-modern pattern of production and consumption. I also point out the great symbolic significance that consumption has as a signifier of a personal identity in contemporary society. I then go on to investigate the motivational structure of the specific buzz marketing system of the Swedish marketing firm Buzzador AB. Based on empirical studies and inspired by Karl Marx's theory of surplus value, I map out the basic and advanced motivational structures of the system and on the basis of these structural models I make the point that the motivation of the individual buzz agent to engage in buzz marketing does not solely rely on material gain from the marketing firm, but also on the symbolic capital that can be obtained from the personal network. I further propose that the gain of symbolic surplus value is an important motivational factor for both the marketing firm and its clients. I then go on to discuss the possible consequences of buzz marketing on social relations within the personal sphere. My main point here is that the attempted systematisation of individual consumption is a form of rationalisation within th...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Buzz marketing and the loss of authentic self: an investigation of the motivational structure of marketing in the personal sphere and its potential consequences on social relations.

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Buzz marketing and the loss of authentic self: an investigation of the motivational structure of marketing in the personal sphere and its potential consequences on social relations.
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=26769 [2024-05-18]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×