Kan du ge mig en serviceupplevelse? Yes I Can! : en kvalitativ studie om relationen mellan upplevelserummet och serviceupplevelsen på ett hotell

1460 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Allt fler företag lovar upplevelser av det ena eller andra slaget för att attrahera besökare men frågan är om de är medvetna om att upplevelser är individuella och inte kan garanteras. De teoretiska utgångspunkterna jag har valt är baserade på de faktorer som enligt Mossberg (2003) påverkar gästens upplevelse och ger riktlinjer hur förutsättningar för upplevelser kan skapas. I studien har jag valt att titta närmare på hotellbranschen, eftersom det även där utlovas upplevelser av olika slag. Hotellet jag valt som studieobjekt är Radisson SAS Royal Viking, ett förstaklasshotell i Stockholm som erbjuder sina gäster en serviceupplevelse. Syftet med uppsatsen är att undersöka huruvida upplevelserummet på Radisson SAS Royal Viking medvetet utformats, ses och används som en del i serviceupplevelsen eller om dessa två delar ses som oberoende av varandra. Studien är kvalitativ och för att kunna besvara forskningsfrågorna och syftet intervjuade jag två personer på hotellet med kunskap angående mina frågor. Jag använde mig av öppna frågor för att ge dem möjlighet att själva berätta om de valda områdena. De intervjuade ser sitt servicekoncept som ett konkurrensmedel gentemot de andra hotellen och menar att alla hotell har som ambition att vara jättefina, vilket gör det svårt att skilja sig från mängden med hjälp av den fysiska miljön. Servicekonceptet känns genomarbetat och förankrat hos personalen samtidigt som kunskapen om de bakomliggande tankarna angående hotellets ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Kan du ge mig en serviceupplevelse? Yes I Can! : en kvalitativ studie om relationen mellan upplevelserummet och serviceupplevelsen på ett hotell

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Kan du ge mig en serviceupplevelse? Yes I Can! : en kvalitativ studie om relationen mellan upplevelserummet och serviceupplevelsen på ett hotell
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=27007 [2024-05-03]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×