Ett skönhetsideal med verklighetsförankring : en kvalitativ studie om överensstämmelsen mellan the Body Shops profil och identitet

1674 visningar
uppladdat: 2001-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Problem:  Hur ser the Body Shops företagsprofil ut?   Vilken bild och uppfattning har butikscheferna av the Body Shop som företag, det vill säga företagets identitet?    Hur överensstämmer företagsprofilen och identiteten? Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur the Body Shops profil överensstämmer med hur butikchefer i Sverige uppfattar företagets identitet. Undersökningen: Profilen undersöks genom dokumentanalys samt genom en intervju med en PR- och informationsansvarig på the Body Shops huvudkontor. Identiteten, det vill säga butikschefernas bild av företaget, undersöks genom intervjuer med sex butikschefer på the Body Shop. Slutsatser: Vårt arbete har visat att the Body Shops profil och identitet har god överensstämmelse. Detta beror på att företaget har starka värderingar, som förmedlas via företagets profil. Dessa värderingar utgörs av fem hörnstenar, som genomsyrar hela the Body Shops verksamhet. Då de anställda på ett tidigt stadium förankras i värderingarna skapas en god kongruens mellan företagets profil och identitet. Det finns dock vissa egenskaper hos identiteten som inte återfinns i the Body Shops profil. Detta är synen på ekonomisk vinning. Butikscheferna h...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Ett skönhetsideal med verklighetsförankring : en kvalitativ studie om överensstämmelsen mellan the Body Shops profil och identitet

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2001-01-01]   Ett skönhetsideal med verklighetsförankring : en kvalitativ studie om överensstämmelsen mellan the Body Shops profil och identitet
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=27033 [2024-04-27]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×