Intersport & Skiljebo SK : Ett vinnande samarbete?

1041 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
SammanfattningSeminariedatum: 2008-06-04Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 HögskolepoängHandledare: Claes JonssonFörfattare: Per Bodlund 1983 Roderik Elfström 1981pbd04002@student.mdh.se rem03001@student.mdh.se Västerås VästeråsNyckelord: Relationsmarknadsföring, engagemang, förtroende, kommunikation, relationer, lojalitet.Titel: Intersport & Skiljebo SK. Ett vinnande samarbete?Problem: Sponsring är en viktig marknadsföringskanal för näringslivet och en viktig inkomstkälla för det svenska föreningslivet. Det är därför viktigt att relationen mellan sponsor och sponsortagare fungerar och att sponsorerna får ut vad de förväntar sig av samarbetet. Intersport och Skiljebo SK (SSK) har sedan många år tillbaka ett sponsrings- och samarbetsavtal. Intersport sponsrar SSK med utrustning och pengar mot att de får agera som återförsäljare/leverantör till föreningen samt att de hoppas få föreningens medlemmar som lojala kunder. De vet i dagsläget inte det exakta resultatet av samarbetet och är intresserade av att ta reda på om föreningens medlemmar är lojala kunder hos dem. De vill också stärka relationen till föreningen och deras medlemmar. För att kunna ta reda på hur de kan stärka relationen till SSK och medlemmarna i föreningen måste undersökningen visa hur det ser ut idag.Syfte: Syftet med undersökningen är att beskriva och analysera relationerna mellan Intersport, SSK och SSK:s medlemmar utifrån attributen kommunikation, förtroende och engagemang. Dessa tre attribut är mycket viktiga beståndsdelar i en relation. Vidare är syftet att ta reda på om samarbetet leder till en ömsesidig lojalitet mellan Intersport och SSK respektive en köplojalitet mellan Intersport och SSK:s medlemmar.Metod: För att kunna beskriva och analysera relationerna och för att ta reda på om det finns en lojalitet används ett något annorlunda angreppssätt där vi frågade alla tre inblandade parter. Det är alltså en triad av relationer där varje relation undersöks utifrån ovan givna attribut. För att få fram svar på hur det förhåller sig i relationerna används intervjuer för Intersport och SSK. För att få fram SSK:s medlemmars åsikter görs en enkätundersökn...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Intersport & Skiljebo SK : Ett vinnande samarbete?

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Intersport & Skiljebo SK : Ett vinnande samarbete?
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=27071 [2024-05-17]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×