Inkongruenta Sponsorsamarbeten: Att skapa bättre kommunikationseffekter genom användandet av förklarande länkar

1075 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
In a world with increasing media buzz and tougher challenges for marketers to break through all the clutter before reaching the consumer, working with incongruence has become a mean to stand out from the crowd. Incongruence is the discrepancy between the marketing communication and the already established brand attributes with the consumer. In our case of incongruent sponsorships, the definition is two incongruent parties taking part in a sponsorship. Incongruent sponsorship has proven to increase brand recall, but at the same time dilute brand attitude as a result. By using explanatory links in communicating the incongruent sponsorship to consumers we have proven that by using explanatory links in the marketing communication we are able to increase the consumers’ evaluation of the sponsorship, both in attitude towards the ad and brand attitude. Hence this strategy is applicable for the marketer when using incongruence to break through the clutter and reach the consumer and by adding the explanatory links. Not only the brand recall will increase, but also the previously low brand attitude will i...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Inkongruenta Sponsorsamarbeten: Att skapa bättre kommunikationseffekter genom användandet av förklarande länkar

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Inkongruenta Sponsorsamarbeten: Att skapa bättre kommunikationseffekter genom användandet av förklarande länkar
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=27229 [2024-05-15]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×