Med ryktet som insats: - En fallstudie i tre svenska storföretags ryktesarbete

639 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The purpose of this thesis is to gain understanding of how companies proactively can manage their reputation. The thesis analyzes three multinational companies in Sweden and uses two theoretical approaches - the reputation risk view and the reputation strengthening view - to gain an overall perspective of how companies work with their reputation. It focuses on investigating which key areas of reputation risk the focal companies identify and how they manage the reputation risks within these areas. Moreover, it examines which stakeholders the companies believe are most critical from a reputation point of view and in what ways the companies work with strengthening their reputation among those stakeholders. In order to find a general approach, the thesis investigates the similarities and differences that exist between the respective companies in the study. The thesis identifies some areas of reputation risk, such as product and service related risks, to be of general character and some, such as suppliers and animal testing, to be of a more specific character. It finds that a proper way to identify and manage reputation risk is to assign responsibilities to specific persons in the organisation and to continuously monitor current and possible future risks though reoccurring cross-functional council meetings. Furthermore, the thesis identifies several stakeholders that the investigated companies believe to be critical from a reputation perspective. Also in this part, the thesis finds general and more specific aspects. The stakeholder groups media and employees are found to be critical for all three companies, while other stakeholder groups such as students and medical doctors, are critical for individual companies. Important and reoccurring tools in strengthening reputation among critical stakeholders are found to be ethical frameworks, internal communication, CSR-activities and reputation measuring. The thesis concludes that some areas of reputation management are found to be app...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Med ryktet som insats: - En fallstudie i tre svenska storföretags ryktesarbete

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Med ryktet som insats: - En fallstudie i tre svenska storföretags ryktesarbete
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=27232 [2024-05-02]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×