Long-term CSR incentives at fashion chains in Sweden

803 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
In recent time the pressure on companies from groups like governments, regular citizens and media on taking its social responsibility has increased in rapid pace. This has led to increased interest from companies all over the world about social issues and the companies’ responsibility for these issues.In the more competitive environment were companies act today the use of corporate social responsibility (CSR) to differentiate itself against other company’s increases in importance. Together with increasing interest from stakeholders about social issues has made it central for companies not only to be social responsible but also to be good at finding future social trends that will give them competitive advantage against other actors.The purpose of this paper is to examine how the three largest fashion chains in Sweden, Hennes & Mauritz, Lindex and KappAhl, are managing its CSR work now and how good their organisation is prepared to manage the CSR work in the future. The examination will focus on the factors that make the management of CSR successful or not, and to get an overview of if the conditions for current and future successful CSR is present at the companies. By doing a qualitative document analysis of the selected companies the conclusion is made that there is much work to be done at the three largest Swedish fashion chains to more effectively use CSR and the positive effects that a well developed CSR plan can bring to the companies. The conclusion is based on the lack of ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Long-term CSR incentives at fashion chains in Sweden

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Long-term CSR incentives at fashion chains in Sweden
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=27237 [2024-05-13]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×