Blomstrande Relationer

1446 visningar
uppladdat: 2003-02-06
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
SAMMANFATTNING PROBLEM ?? årt Fallföretag är ett livsmedelsföretag som tillverkar, marknadsför och distribuerar system för drycker och matvaror på arbetsplatser. Kundföretagen är representerade i ett flertal branscher, och är allt från små till stora företag som är geografiskt koncentrerade till Skåne och Stockholmsområdet. Fallföretagets kärnprodukt, kaffe, är relativt standardiserad, varför aktörerna i högre grad än tidigare konkurrerar via tjänster. Denna utveckling har medfört att goda relationer till kunderna blivit viktigare än kärnproduktens egenskaper, vilket i sin tur lett till att tjänstekonceptet blivit mer centralt. Vi avser att studera Fallföretagets kundstrategi och undersöka huruvida det finns en skillnad i hur företagsledningens uppfattar Fallföretagets kundstrategi och Kundföretagens uppfattning av densamma. Vi ämna studera hur denna eventuella skillnad påverkar relationen och samarbetet mellan Fallföretaget och Kundföretagen. Vi avser även studera om det går det att förbättra denna relation genom att mer aktivt kommunicera kundstrategin internt och externt i organisationen. SYFTE ?? Att studera Storebrors kundstrategi och om den kommuniceras såsom företagsledningen avser. Vi ämnar även bidra med förslag till förbättringar av kundstrategin. METOD ?? Vi använder i uppsatsen oss av en kvalitativ undersökningsansats och en abduktiv metod. årt val av vetenskaplig ansats är den hermeneutisk-dialektiska. år studieansats är icke-experimentell och empirin insamlades genom semistrukturerade intervjuer. SLUTSATSER ?? år undersökning visar att Fallföretaget inte har en tydlig kundstrategi och att det finns en skillnad i hur företagsledningen och Kundföretaget uppfattar Fallföretagets kundstrategi. Genom intervjuer med Kundföretaget har vi funnit att kunderna inte är nöjda med kundården och att de inte riktigt vet vad Fallföretaget egentligen erbjuder för tjänster. Detta beror på Fallföretaget inte lyckats kommunicera sin kundstrategi, som innebär att tillhandahålla varma och kalla drycker till arbetsplatser med en kvalitet och effektivitet att kunderna är så pass nöjda att Storebror kan generera vinst, tillräckligt effektivt. Detta påverkar relationen mellan parterna negativt. Exempelvis finns det skillnader mellan kundens förväntningar på tjänsteutbudet och det som faktiskt erbjuds från Fallföretaget. En ytterligare konsekvens är Fallföretagets relativt höga personalomsättning bland medarbetarna som sköter kontakten med Kundföretagen, vilket påverkat Kundföretagens kundtillfredsställelse. Vi är av övertygelsen att denna skillnad går att minska genom att Fallföretagets mer aktivt kommuniceras sin kundstrategi, både internt till medarbetarna som har mest kontakt med Kundföretagen och externt till de medarbetare på Kundföretagen som har mest kontakt med Fallföretaget. I led med uppsatsens syfte har vi utvecklat modeller för att analysera detta problem men även för...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Blomstrande Relationer

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2003-02-06]   Blomstrande Relationer
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=27303 [2024-04-29]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×