Dalsland som turistisk produkt : Föreställningar om turistifierade rum

1042 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Market capitalism sets the conditions for how the world is conceived, experienced and organized at various spatial scales (global to local). Currently, competitiveness, entrepreneurship and economic growth are key values that shape how the world is conceived, experienced and organized. Discourses of place marketing, place branding, and the construction of places as (economic) products, are part and parcel of the heightened commodification of space. Tourism has been a major factor in the commodification of place and space. More often than not, tourism has been seen as a possibility for peripheral places, in their struggle finding new ways towards development. The essay studies the construction, representation, and marketing of tourist places in a peripheral area of Sweden. The purpose with the paper is to examine how tourism marketing creates ideas and perceptions of the space in the region of Dalsland, and how tourism shapes the material spatial practices, conceptions of space as well as lived spaces in Dalsland. The material for the study comprises of representations of Dalsland in tourist brochures published by the regional tourist organization. Lefebvre’s trailectic model of space forms the basic theoretical and methodological perspective for this study. The empirical analysis is based on visual and semiotic content analysis of representations and marketing of places for the tourism. Four categories of tourism marketing are identified and comprise four different spaces of “The touristified space of Dalsland”. As a touristified space, the region of Dalsland has been constructed as a “nature based experience space”. One i...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Dalsland som turistisk produkt : Föreställningar om turistifierade rum

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Dalsland som turistisk produkt : Föreställningar om turistifierade rum
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=27473 [2024-05-19]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×