På resa genom turistbroschyrernas Småland

1576 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The purpose of this study is to analyze how places can be marketed through tourism brochures. The study is based on a discourse analysis and texts and pictures from three brochures, which come from the region of Småland in Sweden, have been analyzed. The first brochure is from Visit Småland, the second from Vetlanda municipality and the third from Värnamo municipality. With the rise of globalization one of the consequences has been the increased opportunity for tourists to visit places all over the world, which also resulted in a greater competition between places than before. One reaction to this has been the increased marketing of each place unique characteristics in the tourist brochures. To define a place and write texts about a place is hard, because a place consists of human beings and relations which are not static. This means that it is complicated to give the whole picture of a place in a brochure and therefore the producers make a selection of which pictures and texts that should be presented in the brochures. Further on are not all the characteristics of the place attractive, and spots and attractions are therefore being excluded. The question this study examines is what kind of selections that have been made in the brochures from Småland. The analysis showed that the primal subject that all three brochures deal with is the nature. Further on all of them contains information about the places history, the charming little towns, the people, the spirit of the entrepreneurs, and the magical touch of Småland. On of the conclusions, is that the nature is used to attract the tourists, and by the descriptions of the nature it becomes commercialized. Additional there is an inconsistency from the producers, because attractions from outside the geographical region are being presented in the brochures, probably in order to make the actual place even more attractive. The last con...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: På resa genom turistbroschyrernas Småland

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   På resa genom turistbroschyrernas Småland
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=27480 [2024-05-02]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×