Scenografi för en landskapsarkitekt :

1024 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Stage Design is design for action and contains décor, side-scenes and properties, as well as costume and grease-paint. The one responsible for this is the Stage Designer, who together with the Director, creates the best conditions for the actors to perform in. The stage, where the play takes place, could be either in a theater, an auditorium, or in another sort of room, at another place, inside or outside, and where the place itself inspires to theatrical performance and expressions. This type of theater is called Site-specific theatre. Two examples of this is the workshop ”Skogen sjunger” (eng. ”The forest sings”) and the outdoor stage-setting ”Odysséen som Nausikaa fick höra” (eng. “The Odyssey which Nausikaa heard”). In ”Skogen sjunger”, sound in proportion to place, from which the sounds arose, was investigated. In ”Odysséen som Nausikaa fick höra” the Director and the Stage Designer used the landscape and wanted to recreate different places, in the play’s tale, which the audience should meet in the landscape. The tale and the landscape should complement and strengthen each other either figuratively, emotionally or spatially. As there is Site-specific theatre there is also Site-specific art. The artwork is then created for a certain place and the artist incorporates the place when he or she plans and creates. The Site-specific theatre and art, when the place is present in the performance or the artwork, and inspires to the expressions, is what have interested me most because it includes the landscape in the Stage Design. As the place inspires to the Site-specific theater and art, the English billowy landscape and the wild nature inspired to the English landscape parks. In the same way I want, as a Landscape Architect, learn to listen to the place, to take in its spirit and let it be present in the design, either by working with contrasts or by following the spirit of it. It could be about listening to the sounds of the place, to se and use the forms, the colours the patterns of movement that already exist and about planning for plants in the already existing habitat instead of tearing it down and rebuilding it. It c...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Scenografi för en landskapsarkitekt :

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Scenografi för en landskapsarkitekt :
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=27556 [2024-05-04]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×