Information search and evaluation of alternatives in online airline ticket purchase: two case studies investigating consumers' online purchase decision-making process and influence of education

951 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The first stage in the consumer buying process is generally recognized by the information search. In particular, the ability to collect product/service information and evaluate the different product offerings from different providers is often viewed as one of the main competitive challenges of e-commerce. Online purchase intention has been investigated using two different consumer perspectives: a highly-educated and a less educated. An empirical study in which contribution of both perspective are investigated is reported. Two study groups each constituting of 100 participants, representing highly educated and less educated consumers, were selected. Data were collected through interviews and a specifically designed questionnaire. Responses of provided by the participants were analyzed both quantitatively and qualitatively. This analysis allowed us to investigate various factors effecting consume...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Information search and evaluation of alternatives in online airline ticket purchase: two case studies investigating consumers' online purchase decision-making process and influence of education

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Information search and evaluation of alternatives in online airline ticket purchase: two case studies investigating consumers' online purchase decision-making process and influence of education
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=27613 [2024-05-17]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×