Personaliserade rådgivare – en studie om relationer i bankernas Internettjänster

741 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Problem: Den svenska bankmarknaden befinner sig under förändring. Och i takt med att världen med hjälp av tekniska innovationer blir mindre, blir det också lättare för globala storföretag att etablera sig på nya marknader. Konkurrensen tenderar att öka bland Sveriges banker och det kan leda till att det blir enklare för bankkunder att välja en annan bank. Nu är det upp till bankerna själva att erbjuda tjänster och produkter som motsvarar kundernas krav. Syfte: Uppsatsen ska undersöka attityder samt belysa vikten av relationer och förtroende till personliga rådgivare i banker. Uppsatsen ska också ge förslag till hur relationer och förtroende kan förbättras med personaliserad rådgivning i bankernas Internettjänster. Metod: Studien är byggd på 12 stycken kvalitativa djupintervjuer av kunder med personlig rådgivare i svenska banker. Det har dessutom utförts en intervju med en anonym representant från Skandinaviska Enskilda Banken (SEB). I uppsatsen framkommer även de senaste teorierna och den litteratur som angränsar till uppsatsens område. Resultat: Undersökningen pekar på att det skulle vara en fördel för banker att i framtiden implementera sina personliga rådgivare som Internetapplikationer på sina hemsidor. Uppsatsens författare drar slutsatsen att Internetapplikationer ökar förtr...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Personaliserade rådgivare – en studie om relationer i bankernas Internettjänster

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Personaliserade rådgivare – en studie om relationer i bankernas Internettjänster
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=27769 [2024-05-18]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×