×

Preferences in e-Commerce Among Men, Women, and Mothers of Young Children in the US

498 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The purpose of our research is to examine differences in e-commerce preferences between men, women, and mothers with small children (in the US). Various website factors have been established in previous studies as critical to e-commerce success. However, there are few studies that investigate how these factors vary in importance among different user groups, for example men, women, or mothers with young children. Increased understanding of these group’s preferences can help companies market themselves more effectively to these groups. A survey was distributed to residents of the US, asking respondents to rank the relative importance of 16 e-commerce features, as well as to provide performance ratings for the implementation of these features by their favorite Internet retailer. The data collected from this survey was analyzed to evaluate significant group differences in their prioritization of importance, as well as perceived performance, of the features and of three constructs (information quality, system quality, and customer-relations quality), which corresponded to more general characteristic groupings of these features. These measures were used to help identify potential performance gaps, which might serve as opportunities for companies to better meet the e-retail expectations of different customer groups. Differences in the importance of features and constructs within each of the groups were consistent with previous studies. A number of gender differences were found in the relative importance of various features, but no gender differences were found at the more general construct level. There were no significant differences in importance values between mothers and non-mothers at either the feature or construct level. However, numerous differences between the groups were found in performance ratings at both feature and construct levels. Most significant was the lower level of satisfaction among mothers, for all features and constructs. Because of a high proportion of respondents listing Amazon.com as favorite e-retailer, separate analyses were performed of these respondents and of the other “non-Amazon” respondents. These analyses showed even greater dissatisfaction among the non-A... Ladda upp arbete

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt denna sida måste du vara medlem och inloggad.

Är du inte redan medlem?

Bli medlem nu och få tillgång till allt innehåll på hela Mimers Brunn.

Kommentera arbetet: Preferences in e-Commerce Among Men, Women, and Mothers of Young Children in the US

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(


Källor för arbetet

Saknas


Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Preferences in e-Commerce Among Men, Women, and Mothers of Young Children in the US
Mimers Brunn [Online]. http://www.mimersbrunn.se:8097/article?id=27771 [2016-08-31]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×

Ladda upp ditt arbete

Dela med dig, ladda upp ditt arbete och hjälp andra! Mimers Brunn söker ständigt nya arbeten på alla nivåer. Inget arbete är stort eller för litet för att ligga uppe på Mimers Brunn.

Ladda upp arbete

Mimers Brunn tipsar om

Gymnasievalet

Du står inför det första stora beslutet som kommer att påverka din framtid. Vad vill du blir när du blir stor? Gymnasievalet