The Role of PR : In the Introduction Stage of a New Brand

690 visningar
uppladdat: 2005-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
AbstractThe reality of today is that companies are spending more and more money on commercial spots. The “highlight” of the year is Super Bowl, where a 30-second ad costs more than $2 million to run. Advertising agencies are using their role as communicators by competing with each other with no interest in the product. The marketing guru Al Ries released a controversial book called “The Fall of Advertising and the Rise of PR” (2002) together with his daughter Laura Ries. In this book they are at-tacking the traditional advertising industry and claim that it has lost its credibility and above all, public relations is a more effective tool in brand building. The Rieses also favors PR in the in-troduction phase of a new brand.The purpose of the thesis is to investigate agencies’ view of public relations role relative to traditional advertising in the intro-duction phase of a new brand.The authors have used a qualitative study where the purpose will be achieved by performing in-depth face to face interviews with three respondents, which has a deep knowledge within the PR and the traditional advertising industry.Whether PR as a promotional tool is viewed as more effective relative to traditional advertising in the introduction of a new brand one has to consider different variables. PR is more effec-tive when it comes to credibility, cost, and clutter. However...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: The Role of PR : In the Introduction Stage of a New Brand

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2005-01-01]   The Role of PR : In the Introduction Stage of a New Brand
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=28230 [2024-05-04]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×