Gender, power, and work in TV-advertisements

1090 visningar
uppladdat: 2004-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Advertisements use cultural symbols and myths that exist in society. When women are represented at work in advertisements it often illustrates their subordinate position to men. This illustrates the gender system: how men as a group have more power than women as a group. The concentration here is on TV-advertisement's representation of women in connection to work, power, and objectification. Men's representations are only used here compared to women. Some central theories are Yvonne Hirdman's system of gender which explains how men have higher rank than women and that femininity and masculinity are kept apart, Laura Mulvey's male gaze theory highlights an active male and passive female dimension in camera work and narration in film, Sandra Lee Bartky's points out how psychological oppression of the subordinated operates, and Erving Goffman's phenomena that he found in his study Gender Advertisements (1979) are put in the context of advertisements today. The previous mentioned theories are combined with the qualitative method of semiotics and applied on six selected TV-advertisements. Some helpful tools are, e.g. Stuart Hall's encoding/decoding theory of reading texts and Roland Barthes' concept of myth. The analysis is presented in themes - gender, power, and work - in order to facilitate the reading. The study illustrates how powerful and infiltrated the gender system is in following the male norm, e.g. the analysis of the advertisements indicate that still today women have to improve their looks, show their bodies, listen, and receive instructions, while men solve problems and give instructions. The "superwoman", who manages to do all the work at home and on the job in addition to this she also fits into the narrow beauty ideal, is not as independent as she might appe...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Gender, power, and work in TV-advertisements

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2004-01-01]   Gender, power, and work in TV-advertisements
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=28232 [2024-05-17]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×