LÄTT ATT GÖRA RÄTT VAL? : En uppsats om den profilerade högstadieskolans kommunikation med blivande elever och deras föräldrar.

1103 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
AbstractTitle: Is it easy to make the right decision? An essay about how the profiled senior level schools communicate with their future pupils and their parents. (Lätt att göra rätt val? En uppsats om den profilerade högstadieskolans kommunikation med blivande elever och deras föräldrar.)Author: Erika CassmanAim: My hypothesis is that parental influence is higher when the students are going to a detached school than when the students are going to a school with a profiled program because in the profiled program they are going to study a course that they love and is chosen by themselves. The aim of this essay is therefore to find out if this thesis is right or wrong. Furthermore I want to find out how the senior level schools inform their future pupils about their school and their special profile. Does the information work? Is it easy to make the right decision?Method/Material: I have made interviews in two schools and interviewed the director of the comprehensive school of the municipality of Uppsala. Furthermore Ihave sent out an inquiry to the seventh grade pupils and their parents at Katarinaskolan and Gränbyskolan. To see if the local press in Uppsala has written something about the seventh grade pupils’ school choices I have looked at Upsala Nya Tidning and Tidningen 1 Uppsalatidningen.Main Results: The most frequent source of information is the schools own websites. Communication mouth to mouth is also common. Almost all of the informants say that an information meeting is a good way to get information. The children and their parents who do not have access to the Internet or do not know anyone at either of the schools in the study will not get the same information as the ones that have Internet or know someone at Katarinaskolan or Gränbyskolan. To get information the parents have to be active in their information seeking. If they do not seek information actively they do not get the information and the lack of information segregates pupils from each other.Number of pages: 42 (74 including enclosures)Course: Media and Communication Studies CUniversity: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala Universit...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: LÄTT ATT GÖRA RÄTT VAL? : En uppsats om den profilerade högstadieskolans kommunikation med blivande elever och deras föräldrar.

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   LÄTT ATT GÖRA RÄTT VAL? : En uppsats om den profilerade högstadieskolans kommunikation med blivande elever och deras föräldrar.
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=28463 [2024-04-30]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×