The Potential of B2B Lovemarks: A Managerial Perspective on Strong B2B Brands

1266 visningar
uppladdat: 2008-06-04
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Kevin Roberts has extended the comprehension of strong consumer brands to a higher level where loyalty beyond reason is established. He calls this new status Lovemarks. As the concept of Lovemark has only been applied in B2C markets, this thesis is directed to find out the applicability of Lovemarks in B2B context. In order to fulfill the research purpose, three main questions are answered based on a cross-sectional research approach: What role do intangible factors play in B2B branding? Is the idea of B2C Lovemarks transferable to B2B context? How should a B2B Lovemark be characterized? The results of the qualitative interviews indicate insights of high investment and involvement, integrated brand communication, balance between function versus emotion, brand??s trustworthy personality, customer partnership, and finally, the potential establishment of B2B Lovemarks. Conclusively, first, functional performance is stressed as the key foundation of strong B2B brands. Second, emotional values are regarded as the driver of sustainable differentiation. Third, integration of internal and external branding building is crucial for overall brand loyalty. Fourth, trust plays a dominant role in emotional communication. Fifth, companies need to highlight customer partnership in industrial markets due to the high demand of commitment and cooperation. Integration and consistency are crucial for B2B brand building; at the same time, a balance between functional and emotional benefits is strongly required for Lovemarks in B2B industry. Therefore, it can be concluded that in a B2B environment, a redefinition of Lovemarks is realizable. The findings of this thesis are twofold; first, the authors present a conceptual framework which entails the developing process, prerequisites, key attributes and benefits of B2B Lovemarks. Second, managerial insights are provided both from the perspective of successful companies and less experienced companies in emotional branding, in...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: The Potential of B2B Lovemarks: A Managerial Perspective on Strong B2B Brands

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-06-04]   The Potential of B2B Lovemarks: A Managerial Perspective on Strong B2B Brands
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=28941 [2024-05-16]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×