Integration of sales and marketing: case studies of two Swedish companies

1122 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
In a world where markets are characterized by ever increasing competition, companies have to focus all of their marketing and sales activities in the same direction in order to survive. Recent research has shown that for a company to be successful, the marketing and sales functions need to be coordinated. A company with separated marketing and sales departments will have problems competing in today's market. Marketing and sales functions need to be integrated to some extent in all companies. There are a number of factors identified by researchers as affecting the integration of the two functions. There are also ways to improve the integration by enhancing communication or by physically integrating them. The purpose of this study is to gain a deeper understanding of the integration of the marketing and sales functions in a company. Two major companies in the refined steel industry situated in Luleå, Sweden, were studied. The findings confirm most of the established theories and describe how sales influence the strategic choices made by the marketing department. It also shows that the integration of the two functions may differ between companies. If the marketing department is well developed, it is more separated from the sales department but also in constant collaboration with them. If the marketing department is smaller, they are more dependent on the sales department and are therefore naturally integrated. The findings further shows that companies t...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Integration of sales and marketing: case studies of two Swedish companies

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Integration of sales and marketing: case studies of two Swedish companies
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=28953 [2024-05-08]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×