The role of loyal consumers on grocery e-commerce adoption in Iran

1354 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The two most powerful forces affecting the world economy and commerce today are the increasing rate of globalisation and advances in information and communication technologies (ICTs). While it is clear that there are many tangible and intangible benefits from developing ecommerce for both firms and consumers, but there are many difficulties in the way to success. One of the most challenging issues is the e-commerce adoption barriers and methods of transferring existing offline consumers to new online channels. This research is trying to identify direct environmental barriers of online grocery shopping and the relative importance of each entity, and also simultaneously proving that current offline loyal consumers are more ready to be transferred to new online channels. The case selected for the research is SHAHRVAND chain stores of Tehran. A conjoint analysis resulted from an structured interview from SHAHRVAND managers indicated that the "consumers" entity is the most important direct environmental barrier among the other entities (competitors, business owners and physical stores). A survey analysis of 131 SHAHRVAND offline consumers proved that loyalty attribute has a direct linear relationship with "Transferability" attribute among the respondents of research sample. Since loyal consumers are more ready to adapt to new online purchasing channel, the SHAHRVAND managers are recommended to identify, promote and retain their current offline loyal consumers in order ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: The role of loyal consumers on grocery e-commerce adoption in Iran

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   The role of loyal consumers on grocery e-commerce adoption in Iran
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=29008 [2024-05-17]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×