Prediction of customers' attitudes toward using internet banking in Iran

1370 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Banking, one of the most information intensive sectors, is an ideal domain for the successful development of e-commerce. The present study focuses on e-commerce opportunities for improving customer services in the Iran banking sector. First part of this study reports on a survey of 31 top marketing and IT managers from three major Iranian governmental banks. The results indicate that the potential of e-commerce ranges from simple applications, such as giving information about services, to more sophisticated ones that involve customers in services design and customization. Suitable management actions are proposed to Iranian banks in order to fully benefit from the Internet. At present, one of the key challenges of the Internet as a service delivery channel is how banks manage service quality, which holds a significant importance to customer satisfaction. On the other hand, in this new era of cyberservice, marketing managers must reappraise their approach to marketing services in general and international services in particular. In the meantime, in the second part of this report, a large quantitative survey with customers has been conducted by testing and analysing the attributes which involve for customer attitudes toward using Internet banking. Based on a detailed literature review and frame of reference, a conceptual model of the adoption process for self-service technologies is developed and tested across Internet banking technology used in the banking industry. The Internet banking technology is relatively new to the Iran marketplace. Data were collected using a survey of 234 banking customers in a one-state area (Tehran) and analyzed using path analysis modeling. The results of the model tests on this technology provides evidence that different factors including: Ease of Use, Usefulness, Need for interaction, Risk and Cost with different degree of intensity influence attitudes toward using Internet banking and offers an explanation of the varying degrees of acceptance found among different type o...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Prediction of customers' attitudes toward using internet banking in Iran

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Prediction of customers' attitudes toward using internet banking in Iran
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=29043 [2024-05-18]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×