Internet and Intermediaries in the Tourism Distribution Channel - Study of Swedish, Bulgarian and Online Travel Agencies

1197 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The Internet offers great opportunities for the tourism industry, but has significantly increased the potential for discord among the members of the tourism distribution channel. The threat faced by the disintermediation has influenced both online and traditional travel agents, compelling them to increase the functionality of their websites and implementing e-commerce. This exploratory study combines three different methodologies: content analysis, questionnaire survey and interview, and aims to analyze the adoption of Internet technologies by Online travel agencies and Traditional travel agencies. The samples of Online travel agencies, included in the study, are international, while the Traditional travel agencies are geographically limited to Sweden and Bulgaria. The content analysis examines 73 websites of Swedish, Bulgarian and Online travel agencies, and evaluates their functionality and interactivity according to the eMICA model. The questionnaire survey contains 47 respondents and investigates the influence of the Internet upon company business, the perceived value of the eMICA elements, and challenges faced in operating a commercial website. The interviews, based on open-ended questions, included one Bulgarian and one Swedish travel agency. The results show that Bulgarian and Swedish travel agencies display mainly moderate, while Online ones display high, levels of website functionality and interactivity....

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Internet and Intermediaries in the Tourism Distribution Channel - Study of Swedish, Bulgarian and Online Travel Agencies

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   Internet and Intermediaries in the Tourism Distribution Channel - Study of Swedish, Bulgarian and Online Travel Agencies
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=29048 [2024-05-19]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×