Lair of Beowulf: a study of 3D positional sound in an audio mostly game

1823 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Multimedia capabilities of mobile phones increases all the time, today it is possible to develop games with advanced sounds and graphics. Games with 3D graphics are developing fast. But sounds are seldom used to enhance the experience. The sounds in mobile phone games are often one short midi music piece, under a minute long and only a few short samples are used. The sounds often become repetitive: it is common that people disable the music and sounds when playing on mobile phones. This Master of Science thesis in Media technology describes the development of a prototype and the experimental study that was conducted on it. The prototype is developed together with Interactive Institute, Sonic studio. The prototype is called The lair of Beowulf, Beowulf was a hero in a story which is the oldest written story in old-English. The game starts were Beowulf enters a cave, in the cave there are several unknown sounds to the gamer. The player of the game has no other cues of the game world than the sounds, which are played through a sound engine, called OpenAL. The game was then used in an experimental study. The study was conducted on 11 participants. This study had two parts: in the first part the participant was asked how they experienced the sound on seven given points. Experienced sound in this case was how they thought each location looked and the feeling they got from it. In the second part of the test questions about the whole game were asked. How easy it was to navigate, if it was fun to play and similar questions. The conclusion of the study was that it is very important to carefully select sounds. The illusion of the game world is more ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Lair of Beowulf: a study of 3D positional sound in an audio mostly game

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Lair of Beowulf: a study of 3D positional sound in an audio mostly game
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=29182 [2024-05-15]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×