Råvaruproducenter med Varumärken

1352 visningar
uppladdat: 2007-06-05
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Syfte; Syftet är att studera om och hur tre råvaruproducenter i Skåne, genom att skapa förutsättningar för framtida kundrelationer som utvecklar deras varumärken, har utnyttjat kundens delaktighet i varumärkets meningsskapande. Metod; Uppsatsen består av en kvalitativ fallstudie av tre råvaruproducenter. Ansatsen är deduktiv och utgår från det ramverk av teorier som använts i genomförandet av studien. Med utgångspunkt i det insamlade materialet återknyts sedan till teorierna i uppsatsens slutsats. Teoretiskt perspektiv; Teoriavsnittet ger en fördjupad förståelse för hur man kan arbeta med varumärkesutveckling. Flera av dessa lägger vikt vid att varumärken inte har något värde i sig utan att det uppstår i relationen till kunderna. Här uppdagar sig en angränsning till studier som antagit ett konsumentperspektiv, men uppsatsen håller ett strikt producentperspektiv. Empiri; Empirin grundar sig på intervjuer av tre råvaruproducenter som har utvecklat sina varumärken. Dessa är Gunnarhögs Jordbruk AB som producerar kallpressad rapsolja från Österlen, Bjäre Hembygd som primärt odlar och säljer färskpotatis och Ingelsta Kalkon som föder upp, förädlar och säljer kalkonkött. Ingelsta är idag uppköpta av Blenta AB. I det sistnämnda fallföretaget är det grundarna, som intervjuats. Resultat; Studiens slutsats visar att råvaruproducenter, med insikt i hur varumärkens mening bildas och utvecklas, kan skapa förutsättningar som gör att de kan utveckla sina varumärken. Detta ställer krav på en djupare förståelse kring varumärkets relation till konsumenten, och att de i gemensam interaktion skapar varumärkets betydelse och värde. Vi hävdar att detta beror på förmågan att utnyttja sin lokala profil och använda sina gårdar som personliga mötesplatser. Vi har dessutom kunnat se hur dessa möten inte begränsas ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Råvaruproducenter med Varumärken

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2007-06-05]   Råvaruproducenter med Varumärken
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=29739 [2024-05-03]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×