Sjuksköterskors upplevelser vid telefonrådgivning: en litteraturstudie

1856 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Telefonrådgivning har noterats öka över hela världen och patienter är mer aktiva i sökandet av vård. Flertalet studier har gjorts om patientens upple- velser av telefonrådgivning, samt kostnadseffektivitet. Syftet med denna studie var att beskriva sjuksköterskors upplevelser vid telefonrådgivning. De tolv vetenskapliga artiklarna i denna litteraturstudie analyserades med kvali-tativ innehållsanalys och resulterade i tre kategorier: att samla in informa-tion är kopplat till kunskap och arbetslivserfarenhet, att utveckla förmåga att lyssna aktivt samt att ge råd till patienten påverkas av tidsbrist och stress. Vid insamlingen av information för att kunna ge råd, beskrevs olika sätt att komma närmare problemet. Det berättades bland annat om visualisering av personen. Flertalet sjuksköterskor beskrev hur de lyssnade till andra ljud än bara det uttalade ordet hos personen som ringde. De flesta sjuksköterskor var tillfredsställda med sitt arbete vid telefonrådgivning, men det fanns olika saker som också upplevdes negativt. Det framkom att tidsbrist och stress ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Sjuksköterskors upplevelser vid telefonrådgivning: en litteraturstudie

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Sjuksköterskors upplevelser vid telefonrådgivning: en litteraturstudie
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=30004 [2024-05-04]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×