Managing customer loyalty in the automobile industry: two case studies

880 visningar
uppladdat: 2004-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Customer loyalty is a concept gaining more and more attention in today's business when loyal customers are considered as essential components to organizational success. Loyal customers tend to purchase more often, spend more money and usually enhance a positive word-of-mouth. Consequently, corporations of today strive to identify and manage effective methods of actively enhancing loyalty, including customer loyalty programs. Automobile corporations operate in an industry characterized by few customer contacts with large monetary value. There are major profit potentials and each customer is worth more than only the sales price for a car. As a result the management of customer loyalty is an essential activity within this industry. The aim with this thesis is to gain a better understanding of how customer loyalty is managed within the automobile industry, more specifically by focusing on the design, implementation as well as the evaluation process. Two case studies of corporations are made based on interviews and documentation. The conclusions drawn from the findings indicate that during the design phase of customer loyalty programs the elements constituting the programs were similar between corporations, nevertheless the utilization of these programs differ. One of the most important tools for corporations is their database containing valuable customer information. When it concerns the implementation of customer loyalty programs, the organizational structures behind the programs differ. Either the organization for loyalty programs is incorporated with another unit or managed by a separate department. Regarding the evaluation, customer loyalty is only mea...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Managing customer loyalty in the automobile industry: two case studies

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2004-01-01]   Managing customer loyalty in the automobile industry: two case studies
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=30545 [2024-05-18]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×