Implementation of a COLLADA scene-graph

1642 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The need for more graphical content in real-time applications is rapidly increasing. As hardware becomes more powerful, the polygon limit, shader possibilities and thereby also the room for details in a scene or model increases. The work to create these large digital worlds is done using different digital content creation tools (DCC tools), for example Autodesk Maya, 3dsMax, Milkshape or Blender. This makes it valuable to have a versatile non-proprietary format that can handle large data sets, and that's what makes COLLADA interesting for this thesis. A COLLADA document can contain and support almost every feature that a modern content creation tool could need. More importantly, it also contains a scene-graph. Agency 9's current 3D engine - AgentFX - has been using a scene-graph structure for several years. This scene-graph has to be created by manually building the graph: adding and removing nodes and their children, grandchildren and so on. But is it possible to directly use the scene-graph contained in a COLLADA document for a real-time 3D engine? The main goal of the thesis is to implement and evaluate a client-server architecture of a 3D engine with COLLADA as the base format, continuing on Agency 9's path of supporting COLLADA, and using a scene-graph structure. This thesis mainly covers the client part of the 3D engine. It describes the COLLADA format in more detail, and also how to parse and store the COLLADA data stru...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Implementation of a COLLADA scene-graph

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   Implementation of a COLLADA scene-graph
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=30909 [2024-04-29]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×