Practical Knowledge through Practical Training : A case study of nurse students and nurse instructors

850 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
This study focuses on the nurse education at Uppsala University and more precisely on the final semester of practical training on site, where nurse students are instructed and supervised by their professional equivalents. This training period is supposed to enable the symbiosis of theoretical and practical knowledge for the student, turning her into a fully educated and independent professional. However, the period is however not unproblematic. The aim of the study is therefore to explore this practical training period with particular emphasis on the perceptions held by nurse students and nurse instructors regarding the prerequisites, process and outcome of this training.Based on a theoretical framework that draws on Wenger’s social theory of learning and its concept of communities of practice a case study is conducted focusing on the municipality of Uppsala. Interviews with three nurse students and three nurse instructors were carried out. The empirical findings suggest that the training period is an essential part of the nurse education where nurse students’ theoretical knowledge becomes instrumentalised. However, the period has many shortcomings suc...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Practical Knowledge through Practical Training : A case study of nurse students and nurse instructors

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Practical Knowledge through Practical Training : A case study of nurse students and nurse instructors
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=31328 [2024-05-18]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×