Yrkespersonlig utveckling på Musikhögskolan i Malmö - En undersökning av lärarstudenters tankar kring självreflektion i lärarrollen.

1439 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The aim of this thesis is to investigate whether personal development, from the professional perspective, could be a relevant part of the music education department at Malmö Academy of Music. The thesis explores whether students would gain a better understanding of the professional teacher's role through personal development, and also the kind of educational structure that would be most suitable to achieve this understanding. A qualitative focal group interview was used as a method, and the participants where four students at Malmö Academy of Music. The results show that the students generally would be open-minded to integrate personal development in their educational program, and they also have a lot of interesting ideas regarding how a framework for the integration of personal development in the educational program could be structured. A number of suggestions how to integrate self reflection in the educational program are presented in the thesis. One of the conclusions is that students at the music education department early in the program should get knowledge about, and understanding for the importance of the personality in the teaching profession, and how self reflection can help when it comes to the teacher's relations to colleagues and students. Sammanfattning (svenska): Syftet med denna uppsats är att undersöka om yrkesinriktad personlig utveckling skulle kunna bli en naturlig del av lärarutbildningen i musik på Musikhögskolan Malmö, och i så fall möjlig struktur för detta. Metoden är en kvalitativ fokusgruppundersökning där fyra studenter vid Musikhögskolan i Malmö ingår. Resultatet visar att musiklärarstudenterna generellt är öppna för att arbeta med självutveckling i sin utbildning, och kommer med intressanta och konstruktiva idéer angående tänkbara ramar för att utveckla lärarutbildningen inom detta område. Jag ger ett antal indikationer på hur lärarutbildningen i musik skulle kunna utveckla området självreflektion. En slutsats är bland annat att lärarstud...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Yrkespersonlig utveckling på Musikhögskolan i Malmö - En undersökning av lärarstudenters tankar kring självreflektion i lärarrollen.

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   Yrkespersonlig utveckling på Musikhögskolan i Malmö - En undersökning av lärarstudenters tankar kring självreflektion i lärarrollen.
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=31563 [2024-05-17]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×