Attityd och intention till köp av kakel och klinker

900 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Uppsatsens huvudsakliga syfte har varit att mäta vilka attityder och hur starka intentioner som finns till köp av kakel och klinker. Undersökningen skulle resultera i en kartläggning av både befintliga och potentiella kunders attityd och intention till inköp av kakel och klinker.För genomförandet av undersökningen valdes en kvantitativ forskningsansats. En enkät med frågor baserade på Ajzen’s teori om det planerade beteendet (The Theory of planned Behavior) delades ut till 9 butiker och besvarades av totalt 167 respondenter vilka har ingått i analysen. Frågorna i enkäten har tagit fasta på kundens attityd till det specifika beteendet, det vill säga till det eventuella inköpet av kakel och klinker, dennes uppfattade subjektiva norm kring köpet samt vilken egenuppfattad förmåga han eller hon har haft till att genomföra beteendet. Genom dessa uppgifter har det gått att förutsäga vilken intention kunden har haft till att faktiskt utföra beteendet.De slutsatser som har gått att dra efter genomförandet av den här undersökningen är att attityden till köp av kakel och klinker överlag är positiv, men går att förstärka. De respondenter som har ingått i undersökningen har jämförts utifrån olika aspekter såsom inkomst, boendeform och ålder. Jämförelser har visat att oavsett vilka variabler som studerats har ingen av grupperna varit särskilt utmärkande när det gällde attityden till beteendet. Av detta har slutsatsen kunnat dras att respondenterna överlag har en likvärdigt positiv attityd till beteendet; köp av kakel och klinker. Även köpintentionen har jämförts utifrån ovan nämnda variabler. Slutsatsen som har kunnat dras av den analysen tyder på att intention till köp existerar, men är låg, det vill säga svagt positiv. Vilka komponenter som styr inten...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Attityd och intention till köp av kakel och klinker

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Attityd och intention till köp av kakel och klinker
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=32056 [2024-05-06]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×