Organising for EVENT MARKETING in Order to Change Brand Image and Increase Sales

661 visningar
uppladdat: 2001-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
“A product is something that is made in a factory; a brand is something that is bought by a customer. A product can be copied by a competitor; a brand is unique. A product can be quickly outdated; a successful brand is timeless.” Stephen King WPP Group, London Although there is a discussion of the new economy, growing and transforming rapidly, still most global industries today are part of matured marketplaces, in which the actors have set positions. There are changes in these industries through mergers and acquisitions, however the majority of the mergers and acquisitions, will not affect the brand positioning but only the ownership. Most of the traditional global firms that are acting in the market places have well-known brands that carry a certain value from a customer’s perspective. However, the brand might have different interpretations in different countries. Still, core values exist and it is these core values that define what the brand stands for. In some occasions, the core values have created the brand identity and this brand identity could have been there for very long time. How can a company change the brand image and still keep the core values? One example is Volvo Car Corporation. Their heritage is: “Cars are driven by people. The guiding principle behind everything we make at Volvo, therefore, is and must remain – safety”. Gustaf Larson and Assar Gabrielsson (The founders of Volvo) A heritage that has characterised Volvo brand identity to become what it stands for today. In some countries today, Volvo cars are interpreted as safe square boxes that go on and on like a tractor. However, Volvo Car Corporation has decided to change brand...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Organising for EVENT MARKETING in Order to Change Brand Image and Increase Sales

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2001-01-01]   Organising for EVENT MARKETING in Order to Change Brand Image and Increase Sales
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=32098 [2024-05-06]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×