Case study of a pickup and delivery terminal

844 visningar
uppladdat: 2005-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
DHL is a global logistics company. Prior to the merge with Danzas in 2003 DHL was a global air express company. Today DHL offers other services such as ocean freight and road transport. The Swedish road distribution network is a merge of several distribution networks with strategically located pickup and delivery (PUD) terminal. Because these terminals have individually developed pickup and delivery terminal layouts and processes for handling goods there are large potentials for savings. In an effort to improve the efficiency of the pickup and delivery terminals DHL is developing a European pickup and delivery terminal standard. This standard is called Standard Equipment and Facility (SEF) and includes equipment, handling process and facility standards. The SEF facility standard describes two alternative layouts of the terminals, which are 30 and 37.5 meters wide. However, there is an interest in evaluating the SEF facility standard and comparing it with a 40.5 meters wide terminal. There is also an interest in evaluating a modified layout of the 37.5 meters wide terminal with Shorter Lane Length, SLL. The studied terminal facilities are called SEF 30, SEF 37.5, SEF 37.5 SLL and SE 40.5. The aim of this Master's thesis is to determine the most cost efficient facility standard in terms of annual total cost, which is the sum of building, handling and equipment cost. The thesis is based on a case study of different layouts for a PUD terminal. Each terminal is set up according to layout planning theories and handling and equipment cost is calculated by running the workload for each layout in DHL's terminal management tool Terminal Resource Planning, TRP. The result shows that SEF 37.5 SLL is the most cost efficient layout. However, it is not proven that it is possible to shorten the lane length and this remains to be addressed. SE 40.5 is the most cost efficient terminal if it is not possible to shorter lane length. However, less than 0.9 MSEK differ between the top-four layouts of the five layouts evaluated. The result also shows that building cost corresponds to less than 25 percent of total cost wh...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Case study of a pickup and delivery terminal

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2005-01-01]   Case study of a pickup and delivery terminal
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=33263 [2024-05-14]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×