Musikundervisning på anstalt - terapeutiskt verktyg eller känslomässigt andningshål?

917 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Syftet med denna undersökning är att undervisa i musik och ensemblespel på en anstalt och studera vilka effekter undervisningen har på internernas aggressiva beteende och destruktiva tänkande. Aktionsforskningen baseras på teorin om att ensemblespel även är en utmanande och effektiv gruppsykologisk övning. Situationen tvingar dig att ta ansvar för din uppgift i gruppen i realtid. Den negativa, kollektiva konsekvensen av en persons misstag är snabb och konkret. Studien vill se om musik och ensembleundervisning kan användas i såväl träningen av interners samarbetsförmåga och tolerans som ett verktyg för interners utveckling inom kognitivt beteendeterapi. Forskningsfrågor: Kan musik- och ensembleundervisning ge goda resultat i det sociala beteendet hos interner på ett fängelse? Kan musik- och ensembleundervisning som samarbetsövning bidra till ett sunt gruppsamarbetsinriktat tänkande hos interner på ett fängelse? Metod: Aktionsforskning Music teaching in prison, therapeutic tool or emotional waterhole. The purpose of this study is to teach music and ensemble in prison and study what effects it has on the interns? aggressive behaviour and destructive thinking. The action research is based on the theory that ensemble playing is also an effective group psychological challenge. The situation forces you to take responsibility for your task in the group in real time. The negative collective result of one member of the group failing is fast and concrete. The study wants to see whether music and ensemble playing can be used to train interns in cooperation and tolerance as well as a tool for the interns? development within cognitive behaviour therapy. Research questions: Can music- and ensembleteaching give good results in inmates' social be...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Musikundervisning på anstalt - terapeutiskt verktyg eller känslomässigt andningshål?

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Musikundervisning på anstalt - terapeutiskt verktyg eller känslomässigt andningshål?
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=33543 [2024-05-05]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×